lördag 3 juli 2010

Familjebesök

Jag har under helgen besök av min familj. Mycket trevligt att ha dem här och visa hur jag lever under denna sommar. Vi har under de första dagarna aktiverat oss med att ta en midnattstur upp på en närbelägen topp namngiven Glåmtind. Väldigt behaglig promenad upp som öppnar vackara vyer.

Under dagen idag har vi bilat genom stora delar av Lofotens västliga delar. Vädret blev fantastiskt trots morgonens mulna väder. Vi har hunnit besöka, Eggum och återlämna en uppfunnen väska, Unstad som inte bjöd på några vågor samt bilat genom resten av Lofoten och stannat på ungefär varje parkeringsplats för att ta bilder. Ett snabbt stopp vid bunnpris för att plocka up lite chocklad hann vi även med =) Finns ett par hundra bilder att gå igenom, inget jag orkar just nu, så det får komma lite senare.

Jag har även fått förklara hur klättring går till mer ingående och hur man måste tänka för att klättra säkert. Ibland fick illustrationer användas för att underlätta mina beskrivningen, dock var det inte alltid min käre far höll med om att det var säkert och gjorde lite egna tillägg på mina skisser.

Så kan det det gå om man lägger dåliga kilar

/Viktor

2 kommentarer:

  1. Ska skriva ut skissen så jag inte hamnar i den situationen, huvva!
    Riktigt snyggt ritat BTW, syns att det är farsgubben som lärt dig :)
    Ta d lugnt mannen!

    SvaraRadera
  2. Haha, jaa kan vara bra att alltid ha den i bakfickan. Utifall man skulle glömma riskerna. Vad gäller skisserna så är de precis i den klass som krävs för att man ska förstå :)

    Ha det!

    SvaraRadera